Instagram voor bedrijven: 11 killer tips

Wil jij meer uit het zakelijke Instagram-account van jouw bedrijf halen? Dan doe je er goed aan om dit artikel te lezen. Wij geven je een aantal tips waar je direct mee aan de slag kunt. Ondek snel onze KILLER Instagram voor bedrijven tips.

Tip 1: Plaats regelmatig een bericht

Veel bedrijven maken een account aan en kijken vervolgens niet meer om naar hun account. Zonde! Mensen gaan niet zomaar je account volgen, ze zijn geïnteresseerd in je bedrijf. Plaats daarom regelmatig een bericht. Hoe regelmatig? Plaats minimaal 1 bericht per weke.

Tip 2: Maak stories

Stories is een leuke extra functie binnen Instagram. Een storie is 24 uur zichtbaar op je profiel en je kunt aan je volgers laten zien wat je aan het doen bent. Maak iedere dag een storie. Laat bijvoorbeeld een medewerker zien die aan het werk, laat een nieuw product of project zien en zet je teamvergadering op een storie. Het kan allemaal en zo laat je aan je volgers zien dat je actief bent.

Tip 3: berichten inplannen

Geen tijd om het Instagram-account dagelijks te checken of een bericht te posten. Dan zijn er genoeg handige tools om berichten in te plannen. Bijvoorbeeld met de Facebook Creator Studio tool. Hiermee kan je berichten inplannen en tot weken, maanden vooruitplannen. Let wel op dat de berichten altijd actueel zijn als je ze hebt ingepland. Want soms heeft de actualiteit jouw berichten al ingehaald. Als je berichten hebt ingepland, doe je er wel goed aan om ze voor publicatie nog te checken. Maar op deze manier kun je een hele serie berichten klaarzetten.




Tip 4: Maak gebruik van hashtags

Door middel van hashtags kan je mensen bereiken. Mensen kunnen immers zoeken op hashtags binnen Instagram. Als je populaire hashtags gebruikt, is de kans groot dat je in de tijdlijn van andere mensen terecht komt. Let wel: gebruik niet zomaar hashtags. Dit gebeurt wel veel, maar heeft vaak geen enkel effect. Kies ook hashtags die passen bij de toon van je bericht.

Tip 5: Maak een contentplanning

Het opstellen van een contentplanning voor bedrijven kan helpen bij het maken van berichten. Zo kun je bepaalde type berichten om de zoveel tijd terug laten komen. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van mooie projecten, nieuwe producten of nieuwtjes van de werkvloer

Tip 6: Brainstormen met je collega’s

Door met je collega’s te brainstormen over content voor je Instagram-account zal je veel ideeen opdoen. Plan bijvoorbeeld een maandelijkse Instagram brainstormsessie in. Wat vinden je collega’s leuk om te lezen op Instagram? Wat hebben ze meegemaakt binnen het bedrijf? Hebben ze waardevolle input om te delen op het zakelijke Instagram-account?

Tip 7: Tip van de werkvloer

Je personeel heeft veel kennis. Waarom zou je dat niet delen met je volgers? De tip van de werkvloer is handig onderwerp wat je altijd weer terug kunt laten komen in je contentplanning (zie tip 5). Een leuk voorbeeld is bijvoorbeeld van een fietsenmaker die personeel onderhoudstips voor alle fietsen deelt. Bijvoorbeeld hoe je goed je ketting schoonmaakt

Tip 8: Instagram-account take-over: ‘Een week uit het leven van een medewerker’

Een leuk idee om jouw Instagram account wat body te geven is door middel van een take-over door iemand binnen je bedrijf. Hoe tof is het om een week een kijkje te nemen in het leven van een monteur? Of juist van de directeur? Laat hem of haar posten wat hij overdag doet door middel van berichten en stories. Een betere manier van voorstel van je personeel en bedrijf is er haast niet. Je volgers vinden het niet alleen leuk, ook je personeel zal het kunnen waarderen.

Het is dan wel handig om dan wat uitleg te geven hoe je precies met Instagram omgaat.

Tip 9: Maak je bedrijfsprofiel zo compleet mogelijk

Door je Instagram-bedrijfsprofiel zo compleet mogelijk te maken, vertel je zoveel mogelijk informatie over jouw bedrijf. Zorg er daarom voor dat de bio van het zakelijke account zo volledig mogelijk is ingevuld. Vul je bedrijfsgegevens in en geef o.a. je website-url op.




Tip 10: Blauw vinkje aanvragen

Het is ook mogelijk om een blauw vinkje aan te vragen, we hebben het hier over de Instagram verificatie.  Hiermee krijg je dus een blauw vinkje achter jouw accoutnaam. Let wel: een blauw vinkje krijg je niet zomaar. Lees hier verder hoe je een blauw vinkje krijgt voor jouw bedrijfsaccount op Instagram.

Tip 11: Geotags gebruiken

Ben je lokaal actief als bedrijf? Dan kune je gebruikmkaen van Geotags aan je posts. Super handig als je bijvoorbeeld een cafe bent. Je kunt ook kijken of de geotag vaker gebruikt wordt. Door erop te klikken ontde je wat mensen allemaal op deze loactie post. Grote kans dat dit jouw nieuwe inspiratie geeft voor jouw Instagram-post.

Meer Instagram tips voor bedrijven?

Heb jij nog een Instagram tip voor bedrijven die je graag wilt delen? Laat het weten in een reactie op dit bericht en wij plaatsen jouw tip erbij.

 

Facebook Comments